reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Júlia Žitná

Júlia Žitná

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  1x

žienka nedomáca, ktorá sa rada rozhliada okolo seba a sem-tam k tomu rada aj čosi povie Zoznam autorových rubrík:  útržky z každodennostípošepkysrdce na dlaniľudia v mojom životeúvahyfejtónyreportáže z PortugalskaSúkromnéNezaradené

reklama

fejtóny

Keď som jednoducho nemožná (ale liečim sa)

Júlia Žitná

Keď som jednoducho nemožná (ale liečim sa)

Už je to raz tak. Som nemožná. Alebo ak chcete, neviem byť asertívna a v dnešných dravých časoch som absolútne nepoužiteľná. Toto svoje postihnutie som si prvýkrát uvedomila na výške, keď ma doktorka literatúry vypoklonkovala z kabinetu za značne oneskorený výber témy na diplomku a ja som sa jej ešte poďakovala a zaželala príjemný deň. Nechápala som, prečo sa jej vtedy ruka zastavila v polovici pohybu a obočie skúmavo zodvihlo. Ešte viac som nechápala, keď mi na druhý deň povedala, že mojou diplomovou vedúcou predsa len bude.

  • 7. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 486x
  • 17
Ako som bola na spinningu

Júlia Žitná

Ako som bola na spinningu

„Poď, je to super, bude sa ti to páčiť!“ lámali ma kamarátky, zatiaľ čo ja som na ne hádzala nedôvečivé pohľady. No ony to nevzdali. Vymenili si spiklenecké pohľady, Eva sa zhlboka nadýchla a triumfálne na mňa vyblafla: „Vydáš zo seba stres, vyventiluješ sa a ... je tam božský tréner. Má vymakané lýtka a vie dobre vyhecovať.“

  • 28. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 894x
  • 20
Prečo bývam rada v Petržalke

Júlia Žitná

Prečo bývam rada v Petržalke

„Chcem si kúpiť byt. Hocikde, len nie v Petržalke.“ „Odviezla by som ťa k tebe domov, ale keď ja sa v Petržalke bojím šoférovať.“ „Ty si z Petržalky, fááákt? To musí byť dosť drsné, čo?!“

  • 20. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 229x
  • 56
Byť cicou či nebyť cicou (že fakt silný príbeh)

Júlia Žitná

Byť cicou či nebyť cicou (že fakt silný príbeh)

„Už zase?“ pýta sa ma vyčítavým hlasom moja 8-ročná neterka a nadšene predstiera rozhorčenie: „Ty si chceš kúpiť ďalšiu špirálu?“ Potom dôkladne prevráti oči a s chuťou sa buchne po čele akože vôbec nechápe moju obsesívno-kompulzívnu slabosť pre reklamy na špirály.

  • 15. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Stratená v Matrixe

Júlia Žitná

Stratená v Matrixe

Minule som volala na zákaznické číslo istého mobilného operátora. Chcela som si aktivovať jednu službu. Teda, aspoň som si to na začiatku myslela. Po desaťminútovej záplave informácií som už nemyslela vôbec. Slečna na druhom konci ma jedným dychom ovaľovala termínmi ako mini a maxi a flexi, a mne sa zdalo, že možnosti môjho chápania sa obmedzili na úroveň „ema má mamu, mama má emu.“ Pochopila som už len jej poslednú otázku: „Súhlasíte?“ „Súhlasím.“ hlesla som vysilene. Ako som o pár dní pochopila, aktivovala som si úplne iný program. Ako komplex produkt spolu s ďalšími dvoma službami.

  • 7. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
reklama
Obedná chvíľka poézie u Jožka

Júlia Žitná

Obedná chvíľka poézie u Jožka

V súčasnosti je v Bratislave množstvo najrozmanitejších reštaurácií. Stačí si len vybrať. Či už je vašim kritériom cena, druh kuchyne, štýlovosť, určite si každý nájde to svoje. Čo sa však týka atmosféry, neprekonateľné ostáva pre mňa isté stravovacie zariadenie, ktoré by som vám chcela teraz popísať.

  • 3. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Číslo 12

Júlia Žitná

Číslo 12

Na tabuli sa rozsvietilo číslo 12. Pozrela som na čakanku, ktorú som žmolila v ruke, potom na tabuľu, opäť na čakanku, akoby som nemohla uveriť, že som konečne na rade. Podišla som k okienku a pri pohľade na postavu za ním som sa zháčila. Bolo to akoby ma niekto udrel do pleca a ja som sa snažila udržať rovnováhu. Hm, čakala som nejakú úradníčku v štrikovanom svetri, no namiesto toho na mňa spoza skla uprene hľadel muž v zelenej uniforme.

  • 2. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu