reklama

Ako sa babka do šenku vybrala

Všimla som si ju až po tom, čo som zdvihla zrak od svojho ledva vlečúceho sa psa a pozrela sa pred seba. Ešte pred chvíľou na chodníku nebolo ani živej duše. Niet divu, veď komu by sa v tejto páľave chcelo špacírovať pomedzi panelákmi! Tak kde sa tu zrazu vzala?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Drobná, vetchá starenka v modrobielych botkovaných šatách. Obuté mala čierne topánky, ktoré sa zdali neprimerane veľké k jej scvrknutému telu a v ruke hompáľala veľkou čiernou nákupnou taškou. V druhej ruke žmolila vreckovku, ktorou si zavše utierala spotenú tvár a trochu krívala. Bolo vidieť, že je uťahaná a že sa jej ťažko kráča. Ako sa ku mne priblížila, skúmavo sa na mňa zahľadela a skôr, ako sa tak stalo, vedela som, že ma osloví.„Dobrý deň prajem, môžem sa vás niečo spýtať?“ prehovorila spôsobne a uprene na mňa hľadela. Začala som byť nesvoja. Mlčky som prikývla a ona ma naďalej šacovala pichľavými očami zvažujúcim spôsobom, z ktorého som usúdila, že budú nasledovať len dve možné otázky. Buď prvá: „Rozmýšľali ste už niekedy o Božom kráľovstve? Môžem vám o ňom ponúknuť túto knižôčku.“ Alebo druhá: „Nemáte nejaké drobné, mladá pani?“. Prvá by ma otrávila, druhá zabolela. Ale prišla nečakaná tretia.„Asi nejdem dobre k Mancovi, že?“ povedala zúfalo a utrela si kropaje potu z čela. „Prosím? Kam?“ naklonila som sa k nej, či azda zle rozumiem, „kam sa chcete dostať?“„No k Mancovi.“ zopakovala netrpezlivo a už som len čakala ako dodá: „Čo ty nevieš?“ a zaťuká si nad mojou tuposťou po čele.Zvraštila som čelo a s nádejou sa rozhliadla po okolí, či neuvidím niekoho s tabuľkou na krku a textom: „Viem, kto je Manco a kde je. Rád vám pomôžem.“ Ale nikde nikoho, a keď som už už išla pokrčiť plecami, starenka sa opatrne obzrela doprava i doľava, potom ku mne dôverne pristúpila, postavila sa na špičky a zašepkala:„...No, do šenku. K Mancovi. To je šenk.“ V hlase jej znel zle potláčaný hnev nad tým, k akému poníženiu som ju dohnala, keď musela predo mnou vysloviť to inkriminované slovo a odhaliť tak pravú identitu Mancu.„Ahá. Šenk.“ zvolala som radostne a pokývala hlavou, po tom pokývala hlavou aj starenka a z jej očí som vyčítala ľútosť nad mojím pomalším chápaním. „No, tak to ste už blízko...“„Vážne?!“ prerušila ma starká a tvár jej úplne ožila. Akoby sa jej celé telo naplo, vrásky zmizli, chrbát narovnal.„Áno, budete sa stále držať hlavnej cesty a za zákrutou po ľavej strane ho už uvidíte.“ Usmiala som sa ňu trošku pobavene a ona mi na oplátku venovala široký úsmev odhaliac tak dva rady krásnych bielych umelých zubov. „Tak to som rada, to som tam hneď. Ďakujem vám.“ Akoby jej vedomie blízkosti šenku vohnalo do tela novú silu, vyštartovala preč čulým krokom a ja som za ňou užasnuto hľadela. Starká tak rozohnene hompáľala taškou, až som čakala, že ju každú chvíľu vyhodí do vzduchu, vreckovku nedbanlivo držala medzi dvoma prstami, už ju len zahodiť. Takmer som si pretrela päsťami oči nad touto zvláštnou postavičkou a premenou, ktorá sa s ňou udiala. Ešte aj môj pes hľadel meravo jej smerom so vztýčeným chvostom. Poviem vám, čakala som už len, že starká lúskne prstami, vedľa nej sa zjaví metla, ona na ňu nasadne a hajde ta, alebo si z tašky vytiahne botasky Adidas, nahodí ich na nohy a zastaví sa až za pultom šenku. Alebo možno ani jedno ani druhé. Možno zrazu zmizne práve tak náhle, ako sa zjavila a ja si budem v duchu ďakovať, že som jej po prvej čudnej otázke o Mancovi neodvrkla: „Čo ti šije stará?!“ Veď všetci vieme, ako to nakoniec dopadlo s Marfou z príbehu o Mrázikovi a človek dnes nikdy nevie, ktorá zo stareniek, čo sa vám prihovorí, je práve tá z rozprávky!A tak som sa radšej otočila, aby som mohla dúfať, že táto jedna bola ...Možno sa mi čoskoro splní jedno tajné želanie ....

Júlia Žitná

Júlia Žitná

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  1x

žienka nedomáca, ktorá sa rada rozhliada okolo seba a sem-tam k tomu rada aj čosi povie Zoznam autorových rubrík:  útržky z každodennostípošepkysrdce na dlaniľudia v mojom životeúvahyfejtónyreportáže z PortugalskaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu